06 14 54 28 54

whitepapers

Whitepapers

Hoe zorg je dat er al enige interesse in je bedrijf of dienst is? Hoe zorg je dat jouw acquisitie al een grotere kans van slagen heeft? Ik maak hiervoor gebruik van whitepapers. Het levert me waardevolle leads op, meer afspraken, nieuwe klanten en uiteindelijk een hogere omzet.

Wat is een lekker getikte whitepaper:

Een goed whitepaper schrijven, hoe doe je dat?

Een whitepaper schrijven, heerlijk om te doen. Maar over welk onderwerp en wat als je weinig tijd hebt? Laat je het schrijven, of schrijf je het zelf? Waar moet je allemaal aan denken? Voor het gemak geef ik alvast wat tips waar een goed whitepaper aan moet voldoen. Een goed whitepaper is inhoudelijk en deelt een bepaalde kennis met de doelgroep. Het is geen folder, dus vermijd commerciële teksten. Het is sowiesowat achterhaald om te vertellen hoe goed je wel niet bent.

De doelgroep

Voorafgaand aan het schrijven bedenk je wie je wilt bereiken. Het is sowieso van belang te weten wie je doelgroep is. Logisch, maar toch wordt hier nog weleens te makkelijk over gedacht. Wie wil je dat uiteindelijk jouw whitepaper gaat downloaden? Waarom deze doelgroep en wat zijn uiteindelijk je vervolgacties? Waar werkt de klant? Wat voor functie vervult hij binnen het bedrijf en waarom zou de klant jou wellicht in willen huren?

In veel gevallen bepaalt de inleiding of het whitepaper uiteindelijk gelezen wordt. Het moet dusdanig de interesse wekken en interessant zijn dat de klant meer wilt weten. Prikkel en overtuig de lezer, zodat deze uiteindelijk overgaat tot het downloaden van het whitepaper.

De inleiding van het whitepaper is cruciaal, daarmee trek je de lezer ‘over de streep’. Zorg dat je de aandacht grijpt, dat je prikkelt en overtuigt. Geef aan welke waarde dit whitepaper voor de lezer heeft.

Waarom je een whitepaper schrijft

Een whitepaper schrijf je om meerdere redenen. Het delen van kennis, laten zien dat jij dé expert bent binnen jouw branche, en het verzamelen van waardevolle leads. Het levert nieuwe klanten op. Door het schrijven van een krachtig whitepaper laat je de potentiele klant zien dat jij hét bedrijf bent om mee in zee te gaan. Jij hebt de expertise in huis en jij kan de klant verder helpen met de vraagstelling/het probleem.

Contactgegevens

Hoe je het ook wendt of keert uiteindelijk probeer je met een whitepaper commerciële successen te halen. Schrijf aan het einde wat je eventueel voor de klant zou kunnen betekenen en waar je denkt de klant te kunnen helpen. Maak het persoonlijk en deel je contactgegevens.

Waardevolle whitepaper nodig?

Hof van Wieligh 23
2631 XC Nootdorp

06 14 54 28 54

Wij schrijven

blogs
landingspagina's
nieuwsbrieven
persberichten
productteksten
testimonials
vacatureteksten
webteksten
whitepapers

×

Hallo!

Klik hieronder op mijn naam om mij een WhatsApp bericht te sturen

×