06 14 54 28 54

testimonials

Testimonials met aandacht

Testimonials blijven belangrijk en misschien besteed jij er ook wel veel te weinig aandacht aan. En met testimonials bedoel ik niet alleen het zinnetje snelle service, fijne mensen en prima kwaliteit. Aanrader. Dit heb ik namelijk binnen 1 minuut getikt en is, in mijn ogen, niet heel geloofwaardig. Besteed er echt aandacht aan. En schrijf dan niet een bullshit verhaal over hoe fantastisch het allemaal wel niet was. Schrijf hoe je de klant echt geholpen hebt. Ondanks alle problemen die jullie samen hebben ervaren. Dat hoort er namelijk gewoon bij.

Wat is een lekker getikte testimonial

Hoe zorg je dat een klant wil bijdrage aan een testimonial

Vaak heb je met een klant al een prettige relatie opgebouwd, waardoor je gerust kunt vragen of hij even tijd neemt om mee te werken aan een testimonial. Mocht dit niet het geval zijn, dan is het ideale moment direct na een compliment van de klant. Bijvoorbeeld zodra de klant heeft laten weten prettig met jou te hebben samengewerkt of tevreden is met jouw geleverde dienst. Bedankt voor je compliment. Ik ben toevallig bezig met het schrijven van testimonials. Zou je mij daar bij willen helpen?

Hoe schrijf je een geloofwaardig testimonial

Schrijf geen onzin verhaal op. Dat heeft de bezoeker al snel door. Schrijf een geloofwaardig verhaal en dat begint bij kritische vragen. Welke twijfels had je vooraf? Hoe was je ervaring met het product of de dienst? Wat heeft het je uiteindelijk opgeleverd en zou je dit ook aanbevelen aan vrienden/collega’s of familie?

Durf door te vragen

Om echt informatie te krijgen die je nodig hebt is het belangrijk om door te vragen. Even een voorbeeld:

  • “ik ben blij met de nieuwe teksten die je voor onze website geschreven hebt”.

Fijn om te horen. Wat zorgt ervoor dat je blij bent met de nieuwe teksten?

  • “Ik ben nu trots op wat er staat en durf het te delen met potentiele klanten. Hiervoor schaamde ik me voor mijn eigen teksten op de website.”

Oké, en wat levert het voor jou op?

  • “Ik durf mijn website nu met alles en iedereen te delen. Het levert mij dagelijks meer bezoekers op en een aantal nieuwe klanten.”

Nieuwe klanten door geloofwaardige testimonials

Door het doorvragen heb je nu de informatie waar het echt om gaat. Namelijk het resultaat van jullie samenwerking. Nu krijg je een geloofwaardig testimonial wat uiteindelijk nieuwe klanten oplevert.

Bekijk mijn voorbeeld hier op de website van Sales Plus.

 

Geloofwaardige testimonials nodig?

Hof van Wieligh 23
2631 XC Nootdorp

06 14 54 28 54

Wij schrijven

blogs
landingspagina's
nieuwsbrieven
persberichten
productteksten
testimonials
vacatureteksten
webteksten
whitepapers

×

Hallo!

Klik hieronder op mijn naam om mij een WhatsApp bericht te sturen

×