06 14 54 28 54

nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven die gelezen worden

Een aantal lezers krijgt wellicht wat kriebels in de nek van de term nieuwsbrieven. Echter hoeft dit natuurlijk niet zo te zijn. Maar wat belangrijk is, schrijf alleen nieuwsbrieven als je echt denkt dat het wat toevoegt voor de lezer. De nieuwsbrief moet in het teken staan van de klant. Niet van jou.

Wat is een lekker getikte nieuwsbrief

Een nieuwsbrief in het teken van de klant

Alles in de nieuwsbrief moet in het teken staan van de klant. Waarom is het boeiend en interessant voor de klant? Wat kan de klant ermee? Het moet aantrekkelijk zijn voor de klant. Lekker getikt, vlot, goed leesbaar en kort. Staan er woorden in als wij, onze, ik? Lees je nieuwsbrief dan nog een keer en schrap. Je schrijft de nieuwsbrief niet voor jezelf.

Een nieuwsbrief die wel gelezen wordt

Ga niet iedere maand zitten broeden en breien om er uiteindelijk een slappe toestand uit te zenden. Tuurlijk, je komt weer even in de digitale mailbox terecht, maar als vervolgens niemand het opent, laat staan actie op onderneemt. Wat is dan het nut van al jouw moeite en werk? Hoe zorg je voor een sterke nieuwsbrief die wel gelezen wordt?

 

  • Verwerk er een testimonial in
  • Haak in op actualiteiten
  • Schrijf waardevolle blogs/artikelen/whitepapers en voeg ze toe
  • Verwerk er, indien mogelijk veelgestelde vragen in
  • Schrijf sterke koppen en krachtige titels + zichtbare call to actions

Wanneer je de nieuwsbrief verstuurt

Het is een veelgehoorde kreeg in nieuwsbrievenland. Wat is nu de beste dag en tijd om de nieuwsbrief te versturen? Wat ons betreft als die af is. En wanneer is de nieuwsbrief af? Als je echt genoeg te vertellen hebt en als het echt waarde toevoegt voor de lezer.

Kwaliteit van de nieuwsbrieven

Laat de vaste frequentie dus lekker achterwege en stuur het wanneer jij denkt dat het de beste tijd is. Het is namelijk afhankelijk van je doelgroep, wat ze op het moment van versturen aan het doen zijn en hoe druk ze het hebben. Je kan alle artikelen er op loslaten en zelfs dan maakt het aan het einde van de rit weinig verschil. Het belangrijkste is, en blijft, dat de nieuwsbrief de lezer triggert en aanspreekt. Kortom: de kwaliteit van de nieuwsbrief.

Sterke nieuwsbrieven nodig?

Hof van Wieligh 23
2631 XC Nootdorp

06 14 54 28 54

Wij schrijven

blogs
landingspagina's
nieuwsbrieven
persberichten
productteksten
testimonials
vacatureteksten
webteksten
whitepapers

×

Hallo!

Klik hieronder op mijn naam om mij een WhatsApp bericht te sturen

×